top of page
חיפוש

פנדלים זה רק בכדורגל

עודכן: 24 באוק׳ 2019


פנדלים זה רק בכדורגל- לא בתקרה של הבית שלכם

סיימתם לשפץ, עברתם לבית חדש , כל מי שנכנס לבית מתפעל ומתרשם אבל בפנים בתוך הלב אתם מקווים שיסתכלו רק עד גובה 2 מטר כי בתקרה.... מונחים להם בסידור מופתי חוטים עם נורה, "פנדלים" קוראים להם שרק מחכים שמישהו יתייחס אליהם!



!זהו הפנדל

נהוג לחשוב שתאורה עולה כל כך הרבה כסף ולכן נשמור אותה לסוף...לעוד שנה, שנתיים...או עשר. מה שאתם לא יודעים הוא שתאורה מלבד התפקיד הטכני של להאיר את הבית ( וכמה הוא חשוב...אוי כמה!) תפקידה גם להכניס אווירה ועיצוב.

עוד משהו שאתם לא יודעים הוא שתאורה לא בהכרח עולה המון כסף.....החכמה היא לשלב בין התאורה הטכנית שאפשר למצוא בהמון מקומות ובזול, לבין מקומות שבהם ניתן את ה WOW עם גוף תאורה מיוחד יותר, מושקע ומעוצב.

אז בואו נעשה סדר.

תאורה טכנית- תפקידה בראש ובראשונה להאיר את החלל, להפיץ אור על מנת שנוכל לראות היטב ולתפקד נכון בחלל.

מטבח- חשוב מאוד שהתאורה תופץ בצורה טובה לכל משטחי העבודה כיוון שזהו אזור שעובדים בו בכל חלקיו והוא פעיל בהמון שעות בבוקר ובערב. לרוב אם יש אי נדאג לתאורה טכנית בתקרה ומעל האי אפשר לשים גוף תאורה מעוצב שיפיץ אור ממוקד ופחות חשובה הפונקציונליות.


סלון- זה אזור שגם בו מבלים המון , מארחים, נחים, צופים בטלוויזיה

ולכן חשוב לשלב בו 2 סוגי תאורה-

טכנית שמפיצה אור ותאורת אוירה נוספת שתפיץ אור ממוקד וחלש לאווירה נעימה.


חדרי שינה- כמו הסלון גם פה חשוב שתהיה תאורה טכנית שמפיצה אור – להתלבש, ללמוד, לשחק וכו' ... לרוב אפשר להוסיף מנורת לילה לתאורת לילה / אווירה.




מקלחת/ שרותים- פה זה כבר ענין של טעם- יש כאלו שאוהבים המון אור ויש שמעדיפים תאורת אווירה כיוון שזהו אזור שנמצאים בו יחסית לזמן קצר. מקלחת שבה מתאפרים/ מתגלחים חשוב להוסיף תאורה טובה מעל המראה אחרת נצא עם שאריות שיער או מסומקים בהגזמה...


סוגי גופי תאורה- תאורת תקרה- בגדול יש 2 אופציות: צמוד תקרה- לרוב אלו גופים שמפיצים המון אור, שוטפים את החדר בתאורה ומאירים היטב. רוב גופי התאורה מכילים נורות לד שמפיצות אור חזק ועמידות לאורך שנים.


שימו לב שיש אפשרות לבחור את רמת האור מלבן ועד לבן חם- כל אחד לפי טעמו. תאורת תקרה תלויה- זוהי תאורה יותר מעוצבת, לעיתים מכילה מספר נורות ויש אינסוף אפשרויות.


צילום: שירן כרמל
גופי תאורה תלויים- סטודיו סיסטרז

טיפ חשוב – אם ברצונכם להאיר את החלל בתאורה שוטפת שימו לב שהגוף תאורה לא אטום או פונה רק כלפי מעלה- כמות האור שתופץ תגיע לתקרה ולא תפזר את האור ולכן החלל יהיה פחות מואר. במידה ואתם אוהבים הרבה אור, רצוי שגוף התאורה יהיה מזכוכית לבן או שקופה ופונה כלפי מטה. תאורת קיר – לרוב תאורה שמפיצה תאורת אוירה, אם כי יש גופי תאורה לקיר שמפיצים המון אור ויכולים בהחלט להספיק לחדרים קטנים כמו מקלחת, שרותים. יש המון סוגים – מאירים כלפי מטה (DOWN), מאירים רק למעלה (UP) ולמעלה ולמטה (UP & DOWN)


צמוד קיר מחסני תאורה


תאורת אווירה – תאורת אווירה תהיה כתוספת לתאורה הטכנית ונתלה אותה במקומות שנרצה להוסיף תכשיט או תאורה ממוקדת, קטנה לרגעים שאנחנו רוצים אווירה רומנטית, שקטה ונעימה.

צילום: אורית ארנון
תאורת קיר אסף ויינברום- סטודיו סיסטרז

צילינדרים- ספוטים בודדים בצורת גליל שמגיעים בהמון וריאציות ואורכים, לרוב בצבעי שחור לבן אם כי ניתן בחנויות רבות ניתן להזמין אותם בגוונים שונים ולתת טאץ עיצובי מגניב בחלל. אפשר לתלות אותם – בכניסה לבית, מסדרון, מעל האי, בסלון ובעצם בכל חלל שנרצה להוסיף לתאורה הקיימת.

אפשר גם להוסיף להם ואז יהפכו לגוף תלוי.



פס צבירה- זהו פס שמחובר בנקודת חשמל אחת לתקרה ועליו אפשר לשים מספר ספוטים.

הספוטים נותנים תאורה ממוקדת וניתן לשחק עם זוית האור שלהם.

ניתן להזמין את הפס בכל אורך ולבחור את מספר וסוג הגופים שייתלו עליו מומלץ לשים את הספוטים במרחק של כ 50-60 סמ אחד מהשני.


צילום: שירן כרמל
פס צבירה- תאורה ממוקדת להדגשה ואוירה - סטודיו סיסטרז

חנויות תאורה מומלצות: מחסני תאורה- אנחנו מאוד ממליצות, יש להם מבחר גופי תאורה ענק, אתר אינטרנט מאוד ידידותי שמספק את כל המידע הנדרש, חנויות בפריסה ארצית ובהחלט כדאי לקפוץ לסניף הקרוב לביתכם ולראות את הגופים שתלויים בחנות, תופתעו למצוא המון גופי תאורה יפים ובמחירים מצוינים!



רחוב קיבוץ גלויות תל אביב- מקבץ של חנויות תאורה נהדרות, המון סוגים, מבחר יפה ומחירים נוחים.

בחלק מהחנויות ( קרן אור למשל) אפשר לייצר גופים לפי הזמנה, לצבוע לאיזה גוון שתרצו ולהפוך את גוף התאורה לייחודי משלכם. תומס תאורה- חנות קסומה עם שני סניפים- כפר מלל ( הוד השרון) ובראשל"צ - אולם תצוגה יפהיפה, מבחר גופי תאורה ענק, צוות מאוד מקצועי שמבין תאורה ושרות לקוחות מהטובים שפגשנו! המחירים בחלקם נוחים ובחלקם גבוהים (חלק מגופי התאורה מיובאים).

אם אתם מחפשים חנות תאורה שיש בה הכל והשרות חשוב לכם מעל הכל- זו החנות בשבילכם.



קמחי אאוטלט בבית יהושוע- מלאה בגופי תאורה יפייפים ומעוצבים במחירים סבירים לחלוטין.

היצע גדול, שירות מעולה ובקיצור אחלה חנות.

טיפ חשוב: אם החלטתם לרכוש תאורה בחו"ל שימו לב שחיבורי החשמל מתאימים לארץ.

מעצבי תאורה מקומיים – יש היום בארץ מעצבי תאורה מעולים שמעלים את ישראל על מפת עיצוב התאורה העולמי ואנחנו בהחלט גאות בהם ושמחות מאוד לפרגן להם.

אסף ויינברום- בוגר עיצוב תעשייתי בשנקר, מעצב גופי תאורה מעץ ומתכת, גופים מיוחדים שמוסיפים המון יופי ואופי לכל חלל.



סטודיו ערן פורת- גופי תאורה ממתכת בעיצוב שטוח, מודרני וייחודי.


והנה עוד כמה חנויות מדליקות:

סטודיו Cheha – מייצרים גופי תאורה שולחנים באשליית 3D, https://www.bulbing-light.com/collections/all עמית סטורלסי- מעצב תעשייתי, בוגר IED מילנו מייצר גופי תאורה מפרספקס עם סיבים אופטיים. http://www.sturlesi.com/


טווילינגן - גופי תאורה מאוריגמי


ישנן המון חנויות תאורה, היצע גדול של מגוון ומחירים, אפשר לשלב גופי תאורה זולים ויקרים ולתת מקום עיצובי ופרקטי לתאורה בבית.

אז קדימה גשו לטפל בפנדלים כדי שלא תכניסו לעצמכם גול עצמי...

שהבית שלכם יהיה תמיד מואר ושמח.


485 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page